وم الأسواق الميلادية  أفضل الأمنيات للعام 2018

05 كانون2/يناير 2018
(0 أصوات)


29 ديسمبر 2017 شمع (لبنان) - اليوم في شمع، في قيادة القطاع الغربي لبعثة اليونيفيل بقيادة المظليين الإيطاليين فولغوري، تم تنفيذ نشاط لصالح 16 من التعاونيات الزراعية والجمعيات الحرفية في جنوب لبنان .

وكان الهدف من هذا النشاط الذي حضره نائب رئيس بعثة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان السيد ريزا يرافقه القائد العام للقطاع الغربي الجنرال رودولفو سغانغا، دعم الجمعيات غير الربحية من خلال تأمين سوق للعرض والبيع مما يعزز الروابط بين حفظة السلام التابعين لقوة الأمم المتحدة المؤقتة مع هذا الجزء من المجتمع المدني في جنوب لبنان.

وقد عرضت في العديد من منصات البيع منتجات نموذجية زراعية ومصنوعات يدوية محلية حققت نجاحا كبيرا بين حفظة السلام التابعين لليونيفيل.
ويختتم هذا النشاط عاما مكثفا من العمل الذي يقوم به حفظة السلام في القطاع الغربي من قوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان تنفيذا  للقرارين 1701 و 2373.

وكقوة لحفظ السلام، تتمثل أولوية قوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان في ضمان الاستقرار في المنطقة وحماية السكان ومساعدة الأطراف المعنية على الوفاء بتعهداتها تجاه الحفاظ على وقف إطلاق النار.

ولهذا السبب تحديدا، ينفذ القطاع الغربي، وبالتنسيق الوثيق مع زملائه في القوات المسلحة اللبنانية، ما يزيد على 240 مهمة عملانية يوميا .

وقد تم تدريب أكثر من 630 عنصرا من القوات المسلحة اللبنانية وأمن الدولة خلال عام 2017، مع زملائهم من القطاع الغربي تحت قيادة الجنرال سغانغا، مما زاد من قدراتهم العملانية في قطاعات مهمة مثل تلك المتعلقة بالتوعية في مجال نزع الألغام والذخائر غير المنفجرة  ومكافحة الشغب والقتال في المناطق السكنية، والإسعافات الأولية والرعاية الطبية القتالية، التدريب على الأسلوب القتالي العسكري مع مدربين عسكريين إيطاليين، بالإضافة الى إجراءات الشرطة العسكرية ونقاط التفتيش على الطرق.

كما تم تنفيذ العديد من الأنشطة دعما للسكان المحليين. وفي الواقع، تم تنفيذ 62 مشروعا، منها 23 مشروعا لدعم الإدارة المدنية و 21 مشروعا لمعالجة أوجه القصور في البنى التحتية الأساسية في المنطقة و 18 مشروعا في مجال الصحة العامة.

بالإضافة الى العديد من الأنشطة لصالح السكان المحليين12 دورة توعية للوقاية من الأمراض المعدية والاستخدام الصحيح للأ جهزة الصحية، 4 دورات في الدفاع عن النفس والكاراتيه للذكور والإناث على حد سواء ، 2 دورات في اللغة الإيطالية، أيام الحدث لصالح النساء والطلاب والأطفال، أيام المعرض لصالح شركات الحرف المحلية وخارجها
750
 أنشطة الرعاية الطبية.


وفي ختام عام مكثف وبداية عام جديد مبشر وأكثر غنى للجميع، يتوجه جميع جنود القطاع الغربي لقوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان، ومن خلال قائد القطاع الغربي رودولفو سغانغا، بأفضل التمنيات باللعام الجديد الى الشعب اللبناني

 

 

 

PRESS RELEASE

CHRISTMAS MARKETS DAY

BEST WISHES 2018

 

Shama (Lebanon) 29 December 2017 – Olives, purses made from recyclables, embroidered cloth and baked goods were just some of the items for sale by 16 agricultural cooperatives and craft associations at UNIFIL’s Sector West Command in Shama in support of communities in south Lebanon.

 

UNIFIL Deputy Head of Mission, Imran Riza, accompanied by Sector West's Commander, General Rodolfo SGANGA opened the one-day event aimed at supporting non-profit community-based associations by offering them a market to exhibit and sell their products and further strengthen the ties between UNIFIL peacekeepers and the communities.

 

Dozens of UN peacekeepers including from China, Finland, Indonesia and Italy took turns to stop by the stands to admire and buy items that showcase the rich traditions of local agricultural and manufactured products.

 

The day also marked the end of an intense year for UNIFIL peacekeepers based in the south of Lebanon to implement UN Security Council resolution 1701.

 

The main role of the blue helmets is to support the parties in the fulfillment of their respective responsibilities towards the maintenance of the ceasefire, while also ensuring the stability in the area of operations and the protection of the population in close collaboration with the Lebanese Armed Forces (LAF) – UNIFIL’s strategic partner.

 

Peacekeepers from Sector West, who hosted the event, alone carry out some 240 day-to-day activities, and this year has trained over 630 soldiers from LAF and the State Security, while also increasing their operational capacity in important sectors such as Mine and UXO awareness , Basic and Combat Medical Care and Combat Training.  They have also supported communities in their area, including 62 projects of which 23 were in support of Civil Administration, 21 to strengthen the infrastructure, and 18 towards public health.  Peacekeepers have also given their time to provide self-defense courses, teach about the prevention of infectious diseases and provide Italian courses as a way to interact with the men, women and children in the communities.

 

The Commander General Rodolfo Sganga, also took the opportunity to wish a very happy new year to all the Lebanese people.

 

Overall, UNIFIL currently has around 10,500 peacekeepers from 41 troop contributing countries who carry out some 13,500 operational activities per month, by day and night, in the area of operations. The mission also has about 900 civilian staff. UNIFIL is complemented by a seven-vessel Maritime Task Force.

 

_MG_7349-2.jpg

_MG_7381-2.jpg

_MG_7385-2.jpg

_MG_7407-2.jpg

موقع مخيم الرشيدية

المواقف الواردة في جميع المقالات والاخبار  تعبر عن رأي مصدرها  فقط 

حول الموقع

   موقع مخيم الرشيدية الاخباري مستقل يهتم بأخبار اللاجئين الفلسطينيين في لبنان والشتات يشرف عليه مجموعة من الاعلاميين المتطوعين لخدمة القضية الفلسطينية. مرخص من المجلس الوطني للإعلام المرئي والمسموع في لبنان تحت علم وخبر رقم 252 .

Template Settings

Theme Colors

Blue Red Green Oranges Pink

Layout

Wide Boxed Framed Rounded
Patterns for Layour: Boxed, Framed, Rounded
Top