الكتيبة الكورية تقوم بتدريب مشترك مع القطاع الغربي في اليونيفيل حفاظاً على سلام لبنان

22 آذار/مارس 2019
(0 أصوات)

- قامت الكتيبة الكورية العاملة ضمن اليونيفيل (قوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان) بتدريب مشترك مع جنود القطاع الغربي في اليونيفيل في إطار أداء مهامها لحفظ السلام في لبنان وتحديداً في منطقة عملياتها في صور وذلك لتحسين القدرات العملية المشتركة وقدرة التجاوب مع مختلف الأوضاع المحتملة.

- يُقام هذا التدريب المشترك بين الكتيبة الكورية والقطاع الغربي في اليونيفيل كل ستة أشهر ويُعَدّ فرصة لتطبيق وتحسين إجراءات التجاوب مع الظروف الطارئة.

- جرى التدريب على مراحل تم فيها محاكاة عدة سيناريوهات محتملة كاعتداء إرهابي او أي عمل عدواني آخر.

- بدأ التدريب بمحاكاة سيناريو تلقّت فيه الكتيبة الكورية معلومات عن عمل إرهابي متوقَّع على مركزها العسكري. بعدها تطوَّر التدريب ليشمل عدة أوضاع طارئة مثل مناوشات مع قوى عدوانية وتفجير إرهابي بواسطة عبوة محلّية الصنع واعمال شغب كتظاهرات شعبية وغيرها.

- حين قامت الكتيبة الكورية بتدريب مشترك مع وحدة الاحتياط في القطاع الغربي في اليونيفيل في شهر شباط الفائت، أتيحت

لجيش الاحتياط الفرصة للتعرّف على منطقة عمليات الكتيبة الكورية. لقد سهّل ذلك الامر على المشاركين في التدريب الأخير من حيث فهم المحيط وسرعة ودقة الانتشار للتجاوب مع الوضع المستجدّ.

- كما تمكّن الفريقان من الكتيبة الكورية ووحدة التفجيرات من القطاع الغربي خلال هذا التدريب المشترك من التعامل مع الوضع المفترض سوياً مما حسّن بدوره القدرات العملية المشتركة بين الوحدتين العسكريتين.

- من ناحيتها، تمكّنت الكتيبة الكورية من تمرين وتقييم قدراتها في الحالات الطبية الطارئة ودقة نظام الإخبار لديها ومدى جهوزيتها في حالات التأهّب من حيث إجراءاتها العملية وغير ذلك من قدرات الكتيبة عموماً على التجاوب مع أي طارئ.

 


“Protecting Peace in Lebanon Through Perfect Situational Training” ROKBATT Conducts Joint Exercise (COMBINE-X) with Sector West

* ROKBATT, while executing its United Nations peacekeeping operations in Tyre, South Lebanon, conducted a joint exercise called COMBINE-X with Sector West, in order to improve joint operational capabilities as well as situational response capabilities.

* COMBINE-X is a joint exercise conducted with Sector West every 6 months and is an opportunity to practice and improve tactical and situational standard response procedures.

* This exercise was conducted in different phases, during which potential events such as terrorist attacks and hostile activities were simulated.

* The exercise started with a simulated situation in which ROKBATT has received critical intelligence on a possible terrorist attack on the base. The exercise escalated into various simulated situations such as a skirmish with unidentified hostile forces, an improvised explosive device (IED) terrorist attack, and local hostile activities such as protests.

* When ROKBATT had its Familiarization of Deployment (FAMDEP) joint training with Sector West’s Sector Mobile Reserve (SMR) last February, SMR had an opportunity to familiarize themselves with ROKBATT’s area of operations. Thus, during COMBINE-X, when the exercise started, SMR forces were able to

accurately understand the situation, mobilizing to the scene in a precise and immediate manner in order to respond to the situation.

* Moreover, during the simulated IED situation, both ROKBATT’s and Sector West’s Explosive Ordinance Disposal (EOD) units were able to respond to the situation together, once again contributing to the improvement of joint operational capabilities between the two units.

* ROKBATT found the exercise to be a critical opportunity to check, practice, and evaluate its reporting structures, emergency medical response capabilities, operational procedures regarding alert status, and other various aspects of the unit’s comprehensive situational response capabilities.

 

موقع مخيم الرشيدية

المواقف الواردة في جميع المقالات والاخبار  تعبر عن رأي مصدرها  فقط 

حول الموقع

   موقع مخيم الرشيدية الاخباري مستقل يهتم بأخبار اللاجئين الفلسطينيين في لبنان والشتات يشرف عليه مجموعة من الاعلاميين المتطوعين لخدمة القضية الفلسطينية. مرخص من المجلس الوطني للإعلام المرئي والمسموع في لبنان تحت علم وخبر رقم 252 .

Template Settings

Theme Colors

Blue Red Green Oranges Pink

Layout

Wide Boxed Framed Rounded
Patterns for Layour: Boxed, Framed, Rounded
Top